۱۴۰۱ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

آنچه از قران و اسلام نمی دانیم


آنچه از قران و اسلام نمی دانیم


بزرگی می گویید این جهان را آن هنگام که ترک کردم همان قدر ابلهانه یافتم که در ابتدا دیدم....


این قصه ی بسیاری از آدم ها و شاید تمامی ما باشد. بیش و کم بسته به اینکه کجا متولد شده ایم. کاری که حکومت های مذهبی می کنند کشیدن یک دیوار بتنی دور مغز آدم هاست. آنها اندیشه ی ما را در چهارچوبی تنگ و بسته قرار می دهند و اندیشیدن فراتر از این دیوار را گناه و مایه ی عذاب آدمی پس از مرگ می دانند. 

به خاطر دارم از کودکی و نوجوانی قوانین سرسختانه ی اسلام را در غالب کتب دینی و مذهبی به خورمان داده اند. آنها در ابتدا قدرت و اجازه ی اندیشیدن، فراتر از قوانین مذهب را از ما گرفتند و هرگاه با پرسشی انتقادی روبرو شدند که یارای پاسخگویی به آن را نداشتند گفتند این معنای ظاهری دین است، معنای باطنی آن است که مراجع و متخصصان دینی می گویند. قران یک معنای ظاهری و یک تفسیر باطنی دارد، قافل از آنکه تمامی داستان های مکتوب شده آنقدر واضح و ابلهانه بود که کندترین ذهن ها با اندکی تفکر بدون ترس و خارج از چهارچوب تعیین شده هم به معنای ظاهری آنها پی میبرد و هم آنچه تفسیر باطنی می نامند. 

خمینی هندو زاده ای نازل شده از جهنم و اوار شده بر سر ملت ایران

 

خمینی هندو زاده ای نازل شده از جهنم و اوار شده بر سر ملت ایران

در میان شیعیان خصوصا در ایران ، انهایی را که  سید بوده و از خانواده سادات هستند و خود را از تبار و خانواده و اولاد پیامبر اسلام می نامند بسیارند . بسیاری از این سادات شجره نامه هایی دال بر اثبات سادات بودن خود و ایل و تبار خود دارند  که البته ان شجره نامه ها تا چه اندازه قابل اعتناء بوده و است کنون جای بحث نیست .خاصه انکه پیامبر اسلام هیچگاه فرزند پسری نداشته تا نسل پیغمبر اسلام از طرف فرزند پسر کتثیر شده و ازدیاد یابد .

۱۴۰۱ خرداد ۹, دوشنبه

الله که بود؟


 

الله، بت بزرگ اعراب

 آیا میدانستید «الله» بُتِ بزرگ قبیلۀ محمد و یکی از بتهای متعدد ساکن کعبه بود؟! این حقیقت که دنیای اسلام با تمام قوا در مخفی کردن آن میکوشد! گرهارد باورینگ، استاد مطالعات مذهبی و اسلامی در دانشگاه ییل مینویسد: در زمان‌های خیلی قبل از محمد اعراب پیش از اسلام بتی بزرگ به نام 

«الله» را پرستش می‌کردند 


خوان ادواردو کامپو، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا مینویسد: شواهد تاریخی نشان می‌دهند که الله نام یک خدای بزرگ عربی در میان خدایان دیگر بود؛ مشابه آنچه در بین‌النهرین یافت می‌شد. 

می خواهم زنده بمانم....

 

مردمانی که تحت قانون ظلم به سر می برند شهامت و فضیلت اخلاقی را از دست می دهند و به بیماری ترس و چاپلوسی گرفتار می شوند که ریشه ی حیاتشان را می سوزاند

اعلامیه جهانی حقوق بشر

 اعلامیه جهانی حقوق بشر

از آنجا که بازشناسی حرمت ذاتی آدمی و حقوق برابر و سلب ناپذیر تمامی اعضای خانواده ی بشری بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان است.
از آنجا که بی اعتنایی و تحقیر حقوق انسان به انجام کارهای وحشیانه انجامیده به طوری که وجدان آدمی را در رنج افکنده است.
از آنجا که پدید آمدن جهانی که در آن تمامی ابناء بشر از آزادی بیان و عقیده برخوردار باشند و به رهایی از هراس و نیازمندی رسند، به مثابه عالیترین آرزوی همگی انسانها اعلام شده است.
از آنجا که بایسته است تا آدمی، به عنوان آخرین راهکار، ناگزیر از شوریدن علیه بیدادگری و ستمکاری نباشد، به پاسداری حقوق بشر از راه حاکمیت قانون همت گمارد.
از آنجا که بایسته است تا روابط دوستانه بین ملتها گسترش یابد، از آنجا که مردمان «ملل متحد» در «منشور»، ایمان خود به اساسی ترین حقوق انسانها، در حرمت و ارزش نهادن به شخص انسان را نشان داده و در حقوق برابر زن و مرد هم پیمان شده اند و مصمم به ارتقای توسعه اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی در فضای آزادترند.

دیکتاتور از خوشحالی زوزه می کشد

هانا آرنت می گوید: حکومت ها در دو برهه به صورت مفرط به خشونت متوسل می شوند، یک بار در بدو استقرار و بار دیگر در حین نابودی و اضمحلال


 نام اثر : دیکتاتور از خوشحالی زوزه می کشد



https://Barzzin.blogspot.com 


پست‌های پرطرفدار