۱۴۰۱ تیر ۳۱, جمعه

عدالت اسلامی

 

 

یک معلم مدرسه ۵۵ ساله، به نام «ج. د» [جعفر دانش] در شهرستان فردوس، #مشهد به ۱۸ دختربچه دبستانی ۸ تا ۱۱ سال تجاوز جنسی کرده است. او به خانواده دختربچه‌ها می‌گفته شما برای پدر و مادر من ختم قرآن بگیرید تا من برای دختربچه‌های شما کلاس تقویتی رایگان بگذارم.

‏ج.د در پارکینگ خانه‌اش وقتی که دختربچه‌ها برای کلاس خصوصی به او مراجعه می‌کردند بعد از نمایش فیلم‌های جنسی داخل گوشی‌اش به آنها تجاوز می‌کرده. پدر یکی از دختربچه‌ها به من گفت: مدتی بود که فهمیده بودم دخترم گوشه‌گیر شده و با کسی حرف نمی‌زند.

‏اما گفتیم شاید در مدرسه مشکلی دارد و حل می‌شود. گاهی می‌دیدیم که ناگهان به جایی زل می‌زند و چیزی نمی‌گوید. ناگهان یک روز مدیر مدرسه با ما تماس گرفت و گفت که یکی از دختربچه‌ها درباره تجاوز جنسی معلم ۵۵ ساله با مدیر صحبت کرده است.

مدیر هم از بقیه دختربچه‌ها ماجرا را پرسیده و نزدیک به ۱۸ نفر از دانش‌آموزان تجاوز جنسی ج.د را تایید کرده‌اند؛ دختر من هم یکی از آنها بوده.

‏پدر این دختربچه گفت: دخترم تا یک هفته شب‌ها تا صبح گریه می‌کرد و با کسی حرف نمی‌زد. ج. د آنها را تهدید می‌کرده که اگر درباره این ماجرا با خانواده‌تان حرف بزنید روی شما آب جوش می‌ریزم و یا پدر و مادرتان را می‌کشم.

‏مدیر مدرسه وقتی از جریان تجاوز به دختربچه‌ها خبردار می‌شود به رییس آموزش و پرورش اطلاع می‌دهد، رییس آموزش و پرورش از او می‌خواهد تا در برابر رسانه‌ای کردن تجاوز به دانش‌آموزان سکوت کند وگرنه او را برکنار می‌کند.

‏این ماجرا در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان فردوس اتفاق افتاده و بیشتر خانواده‌هایی که دختربچه‌هایشان آسیب دیده‌اند وضع مالی خوبی ندارند. پدر این دختربچه‌ تاکید می‌کند که بعضی خانواده‌ها حتی هزینه ۱۵۰ هزارتومان آزمایش پزشکی قانونی را نداشتند، ‏چه برسد به اینکه بخواهند نفری حدود یک میلیون تومان پول وکیل را بدهند.

او گفت: دختربچه‌ها وضع روحی بدی دارند و نیاز به مراجعه به روانشناس دارند اما خانواده‌ها پولی برای این کار ندارند. دختر من بعد از این این ماجرا دیگر حتی حاضر نشد به مدرسه برود و امتحاناتش را هم نداد.  ‏ج.د در دادگاه گفته است که من دختربچه‌ها را صیغه می‌کردم. او به پنج سال حبس تعزیری درجه ۵ محکوم شده و دغدغه خانواده‌ها این است که متجاوز دوباره آزاد شود و سراغ دختربچه‌هایشان بیاید


- یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی به خاطر فعالیت علیه حجاب احباری، هر یک به نه سال و هفت ماه زندان محکوم شده‌اند.

#یاری_مدنی_توانا


از توییتر هدیه کیمیایی



پست‌های پرطرفدار